
Locomotiva pe baterii LEA
Un proiect românesc original ce transformă vechea locomotiva diesel hidraulică într-o locomotivă modernă cu transmisie electrică.
Produsul raspunde cerintelor vitale ale societatilor feroviare romanesti, de dezvoltare si modernizare, respectiv eficientizare a costurilor prestatiilor pe caile ferate din Romania, avand si Omologarea Tehnica feroviara pentru serviciul feroviar critic.
Locomotiva electrica cu acumulatori este destinata serviciului de manevra feroviara pe linii ferate uzinale neinteroperabile pentru un tonaj maxim remorcat de 2500 t, cu viteza maxima de 30 km/h. Sursa de energie este asigurata de bateriile Li-ion ce se dimensioneaza conform aplicatiei pentru care se utilizeaza locomotiva, autonomia fiind intre 12 - 24 h. Incarcarea bateriilor se face de la o sursa exterioara de 3x400 V 50 Hz dimensionata corespunzator capacitatii bateriilor, durata de incarcare de la 20% la 100% fiind de aprox. 2h. Puterea motorului electric asincron de tractiune se alege in functie de aplicatia pentru care este utilizata locomotiva.
Aceasta se poate configura cu sau fara cabina de conducere. Pentru cresterea autonomiei si pentru imbunatatirea performantelor, produsul poate fi echipat cu un grup electrogen devenind astfel locomotiva hibrid.






